چرا استفاده از بخش مدیریت کاربران نرم افزار مدیریت محصولات پرستاشاپ نیاز به تمدید پشتیبانی دارد؟
در گذشته برای حذف نرم افزار PPM از روی یک رایانه و نصب و فعال سازی برنامه روی رایانهای دیگر، نیاز به ارسال تیکت و هماهنگی با پشتیبان بود.
این کار، هم باعث اتلاف وقت مشتری میشد و هم با گذر زمان، فرصت پشتیبانی برای رسیدگی به درخواستها محدود شد.
در نتیجه بخش مدیریت کاربران اضافه شد تا این فرایند خودکار شده و دخالت پشتیبانی حذف شود.
این بخش، نیاز به خرید لایسنس اضافه را تقریباً حذف کرد و چون زیرساختی برای دریافت هزینه به ازای پشتیبانی و خدمات وجود نداشت، در ابتدا به طور رایگان قابل استفاده بود؛ اما رایگان اعلام نشد.
طبیعی است که هر کسب و کاری باید سود دهی داشته باشد تا بتواند در خدمت مشتریانش باقی بماند. پاسخ به این پرسش که «آیا فلان فروشگاه (برای مثال سیستمیها یا فروشگاه خود شما) برای پول کار میکند؟» واضح است و بی رودربایستی باید گفت: آری. در نتیجه پس از فراهم شدن زیرساخت، استفاده از این بخش، محدود به زمان فعال بودن پشتیبانی محصول شد.
از اواسط سال 1398 که ارائهی آپدیت و افزودن قابلیتهای جدید به نرم افزار متوقف شد، دسترسی به این بخش را موقتاً با پرداخت هزینهای ناچیز تحت عنوان «تمدید پشتیبانی 1 روزه» فراهم کردیم.
پس از گذشت چند ماه از سال 99 و از سرگیری ارائهی نسخههای جدید، پشتیبانی 1 روزه حذف شد. چرا که همزمان با تمدید پشتیبانی 1 روزه برای دسترسی به بخش مدیریت کاربران، امکان دریافت نسخهی جدید نرم افزار با برخوداری از قابلیتهای جدید نیز وجود داشت که طبیعتاً روی این قابلیتها زمان زیادی صرف شده بود و برای دریافت نسخهی جدید، میبایست هزینهی پشتیبانی کامل پرداخت شود.
اما چرا اطلاعات رایانهها باید در جایی ثبت شوند که نیاز به مدیریت کاربران به وجود بیاید؟
این کار به 2 دلیل انجام میشود:
توجه:
موارد نوشته شده در این مطلب فقط مثالهایی جهت پاسخ به سؤالات مطرح شده هستند و شرایط دقیق استفاده از نرم افزار PPM در صفحهی محصول نوشته شده است.