Close

آخرین مطالب بلاگ

لود نشدن عکس بزرگ محصول در PPM بعد از ارتقا به پرستاشاپ 1.7
تاریخ چهارشنبه 21:28 14-10-1401 | توسط مجتبی ملائکه زاده
آموزش‌های اپلیکیشن Android و iOS پرستاشاپ
تاریخ سه شنبه 01:51 23-06-1400 | توسط مجتبی ملائکه زاده
آموزش‌های تصویری راه اندازی اپلیکیشن اندروید و iOS پرستاشاپ
بعد از تهیه اپلیکیشن اندروید و iOS دیدن فیلم‌های آموزشی زیر برای راه اندازی اپلیکیشن روی فروشگاهتان ضروری است.
تاریخ دوشنبه 09:29 20-02-1400 | توسط حسین شاه حیدر

دیدگاه‌های ثبت شده

پیشنهاد افزودن امکانات جدید به محصولات

نوشته شده در تاریخ: شنبه 09:00 18-05-1399 | نویسنده: مجتبی ملائکه زاده

اواسط سال 1397 بود که متوجه شدیم کارهای زیادی برای سازگار کردن محصولاتمان با پرستاشاپ 1.7 در پیش رو داریم.

تصمیم بر این شد که پذیرش درخواست‌های شخصی و درخواست افزودن امکانات جدید به محصولات را از برنامه‌ی کاری خود خارج کنیم. به طوری که انتشار آپدیت حتی برای پرفروش‌ترین محصول فروشگاه ـ یعنی نرم افزار مدیریت محصولات پرستاشاپ (PPM) ـ کاملاً متوقف و محدود به رفع باگ‌ها و سازگاری با پرستاشاپ 1.7 شد.

اگر چه پیش از این هم در صفحه‌ی هر محصول ذکر شده بود که پشتیبانی شامل افزودن امکانات جدید نمی‌شود، اما این بار بخش جدیدی با عنوان «درخواست‌های شخصی» به شرایط خدمات اضافه شد که در آن ذکر شده بود هیچگونه درخواست جدیدی (شامل افزودن قابلیت جدید به محصولات، تولید ماژول جدید، شخصی سازی فروشگاه) حتی با پرداخت هزینه، پذیرفته نمی‌شود.

پیشنهادات و درخواست‌ها، همچنان از طرف همکاران ارائه می‌شد که هم  باعث خوشحالی ما از اعتماد شما بود، هم باعث ناراحتی از این که محدودیت‌ها اجازه نمی‎‌دادند مثل گذشته با سرعت به درخواست‌ها رسیدگی کنیم. تا جایی که مجبور شدیم برای کاهش حجم درخواست‌ها و حفظ کیفیت محصولات فروخته شده، مسئله‌ی عدم پذیرش درخواست‌های جدید را به صورت یک پاپ‌آپ و با صراحت کامل مطرح کنیم و تغییراتی نیز در سیستم تیکت ایجاد کنیم.

شاید پرستاشاپ 1.7 اولین مهمان ناخوانده در برنامه‌ی کاری‌مان بود، اما آخرین نبود. ظهور گواهینامه‌های امنیتی ناسازگار با دات‌نت فریمورک، کاهش ارزش ریال و روی آوردن برخی فروشگاه‌ها به هاست‌های بی‌کیفیت نیز مانند ترمزهای شدیدی برای ما عمل کردند که سعی کردیم تا حد امکان خود را با آن‌ها سازگار کنیم و از نوشتن «سرورتون رو عوض کنید» در پاسخ تیکت‌ها خودداری کنیم.

دیگر همکاران توسعه دهنده‌ی پرستاشاپ نیز در حال تولید یا به روز رسانی ماژول‌های مفیدی بوده و هستند که حیات بسیاری از فروشگاه‌ها به آن‌ها وابسته است. سازگار کردن محصولاتمان با این ماژول‌ها نیز جزء کارهای پیش‌بینی نشده‌ایست که محدودیت زمانی ما را برای رسیدگی به تیکت‌ها بیشتر می‌کند.

در کنار گرفتاری‌های پیش‌بینی نشده، وقت‌های آزاد پیش‌بینی نشده هم وجود دارند! وقت‌هایی که برای پیش بردن کارها نیاز به دریافت پاسخ از اشخاصی خارج از مجموعه‌ی سیستمی‌ها است و به اصطلاح کارها قفل می‌کنند.
ما در این زمان‌ها به جای کار نکردن و انتظار کشیدن، درخواست‌هایی را که قبلاً دریافت کرده‌ایم و به آن‌ها «نه» گفته‌ایم مرور می‌کنیم و به ترتیب از آن‌هایی که زمان کمتری می‌برند شروع به انجامشان می‌کنیم.

از این رو تصمیم گرفتیم به جای ارسال یک پاسخ کوتاه و تکراری در ردّ درخواست‌های جدید، اینجا شرح دهیم که چرا «نه» تا همدیگر را بهتر درک کنیم و بدانید که هر پیشنهادی در ذهن ما باقی می‌ماند و آن‌هایی که از نظر فنی قابل انجام هستند ممکن است در آینده‌ای که زمانش اصلاً معلوم نیست انجام شوند.

دیدگاه (0)

بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

لطفا برای ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید

Close