Close

آخرین مطالب بلاگ

لود نشدن عکس بزرگ محصول در PPM بعد از ارتقا به پرستاشاپ 1.7
تاریخ چهارشنبه 21:28 14-10-1401 | توسط مجتبی ملائکه زاده
آموزش‌های اپلیکیشن Android و iOS پرستاشاپ
تاریخ سه شنبه 01:51 23-06-1400 | توسط مجتبی ملائکه زاده
آموزش‌های تصویری راه اندازی اپلیکیشن اندروید و iOS پرستاشاپ
بعد از تهیه اپلیکیشن اندروید و iOS دیدن فیلم‌های آموزشی زیر برای راه اندازی اپلیکیشن روی فروشگاهتان ضروری است.
تاریخ دوشنبه 09:29 20-02-1400 | توسط حسین شاه حیدر

دیدگاه‌های ثبت شده

ایجاد کارمند برای عیب یابی ماژول‌ها

نوشته شده در تاریخ: دوشنبه 09:23 06-08-1398 | نویسنده: مجتبی ملائکه زاده | شاخه ها: اپلیکیشن موبایل

توجه!

کمتر کسی تا به حال همه‌ی نکات ذکر شده در این مطلب را رعایت کرده

و

اکثر اوقات، پیگیری تیکت‌ها به خاطر رعایت نکردن این موارد، به تأخیر افتاده.

مرحله‌ی اول: ایجاد پروفایل جدید

پرستاشاپ 1.6: مدیریت -> پروفایل‌ها -> اضافه کردن پروفایل جدید

پرستاشاپ 1.7: پارامترهای پیشرفته -> کارمندان (تیم) -> نمایه‌ها -> اضافه کردن پروفایل جدید

  1. نام دلخواهی برای پروفایل وارد کنید (مثلاً دسترسی به ماژول اپلیکیشن یا...).
  2. پروفایل را ذخیره کنید.

مرحله‌ی دوم: ایجاد کارمند

پرستاشاپ 1.6: مدیریت -> کارمندان -> افزودن کارمند جدید

پرستاشاپ 1.7: پارامترهای پیشرفته -> کارمندان (تیم) -> کارمندها -> افزودن کارمند جدید

  1. نام را «کارشناس» و نام خانوادگی را «سیستمی‌ها» وارد کنید.
  2. آدرس ایمیل را info@systemiha.ir وارد کنید.
  3. یک کلمه عبور Random (تصادفی) وارد کنید. هرگز از ایمیل کارمند برای رمز آن استفاده نکنید. هرگز از رمز 12345678 و موارد مشابه استفاده نکنید.
  4. برای صفحه‌ی پیش‌فرض، ماژول‌ها و سرویس‌ها را انتخاب کنید.
  5. گزینه‌ی فعال را حتماً روی بله قرار دهید.
  6. در قسمت مشخصات دسترسی‌ها، پروفایلی را که در مرحله‌ی اول ساخته بودید، انتخاب کنید.
  7. کارمند را ذخیره کنید.

مرحله‌ی سوم: تعیین دسترسی‌های پروفایل

توجه: دسترسی‌های نمایش داده در عکس زیر، برای عیب‌یابی اپلیکیشن هستند. اگر موضوع تیکت شما چیز دیگری است، دسترسی به «ماژول‌ها» و «پارامترهای پیشرفته» را ـ که در عکس سمت راست نمایش داده شده‌اند ـ به همین شکل انجام دهید اما در عکس سمت چپ به جای ماژول اپلیکیشن، دسترسی به ماژول مربوط به تیکت خود را فعال کنید.

همچنین توجه بفرمایید که ممکن است کارشناس از شما دسترسی‌های دیگری (مثل محصولات، سفارش‌ها و...) را نیز در تیکت خواسته باشد که آن‌ها را هم باید فعال کنید.

با توجه به نسخه‌ی پرستاشاپ خود، از مسیر زیر اقدام کنید:

پرستاشاپ 1.6: مدیریت -> دسترسی‌ها

  1. پروفایلی را که در مرحله‌ی اول ساخته بودید، انتخاب کنید.
  2. مواردی را که در عکس زیر مشخص شده است، فعال کنید.

پرستاشاپ 1.7: پارامترهای پیشرفته -> کارمندان (تیم) ->مجوزها

  1. پروفایلی را که در مرحله‌ی اول ساخته بودید، انتخاب کنید.
  2. مواردی را که در عکس زیر مشخص شده است، فعال کنید.

مرحله‌ی چهارم: ارسال اطلاعات در تیکت

ابتدا با کارمندی که در مرحله‌ی دوم ساخته بودید، وارد بخش مدیریت فروشگاهتان شوید و از درست بودن دسترسی‌ها مطمئن شوید.

سپس اطلاعات زیر را در فیلد اطلاعات محرمانه در تیکت مربوطه ارسال کنید:

  1. ایمیل کارمند
  2. رمز کارمند
  3. لینک ورود به بخش مدیریت

مرحله‌ی پنجم: غیرفعال کردن کارمند

وقتی که کارشناس سیستمی‌ها در سیستم تیکت به شما اعلام کرد که دیگر نیازی به دسترسی ندارد:

  1. کارمند را غیرفعال کنید.
  2. رمز کارمند را تغییر دهید.

اشتباهات خطرناک رایج

لطفاً لیست اشتباهات رایج را بخوانید تا از تکرار آن‌ها جلوگیری کنید:

ارسال اطلاعات کارمند در تیکت، بدون تست کردن آن: اگر ورود با ایمیل و رمز کارمند جدید را تست نکنید، ممکن است زمانی که کارشناس می‌خواهد وارد بخش مدیریت فروشگاه شما شود معلوم شود که رمز اشتباه است، یا کارمند غیرفعال است، یا دسترسی‌های لازم به کارمند داده نشده‌اند. این مسئله باعث کند شدن روند بررسی تیکت خواهد شد.

ارسال نکردن لینک ورود به بخش مدیریت: لینک ورود به بخش مدیریت، به همان اندازه‌ی ایمیل و رمز کارمند اهمیت دارد. اگر فراموش کنید آن را در تیکت ارسال کنید، بررسی تیکت به تعویق خواهد افتاد.

ارسال اطلاعات در متن تیکت: در راهنمای سیستم تیکت اعلام شده است که اطلاعات محرمانه را باید در فیلد مخصوص اطلاعات محرمانه وارد کنید تا پس از بسته شدن تیکت، به طور خودکار پاک شوند. همچنین اعلام شده است که پس از به نتیجه رسیدن هر تیکتی باید رمزهای ارسال شده در تیکت را عوض کنید. شما هنگام ارسال تیکت، تأیید می‌کنید که راهنما را مطالعه کرده‌اید. پس از به نتیجه رسیدن یک تیکت، سیستمی‌ها هیچ مسئولیتی برای حفاظت از اطلاعات محرمانه‌ی شما نمی‌پذیرد.

استفاده از ایمیل به عنوان رمز کارمند: این کار از نظر امنیتی بسیار خطرناک است. کافی است یک نفر نام پوشه‌ی مدیریت فروشگاه شما را بداند و شانس خود را برای ورود با ایمیل و رمز info@systemiha.ir امتحان کند تا فاجعه رخ دهد.

استفاده از یک کارمند برای چند تیم پشتیبانی پرستاشاپ به طور مشترک: فعالیت هر کارمند در بخش «پارامترهای پیشرفته -> گزارش‌ها» ثبت می‌شود. در نتیجه اگر اطلاعات یک کارمند را در اختیار 2 (یا بیشتر) تیم متخصص پرستاشاپ قرار دهید، مشخص نخواهد بود که چه تغییری توسط چه کسی انجام شده است. در چنین شرایطی سیستمی‌ها هیچ مسئولیتی در قبال تغییرات ایجاد شده در فروشگاه شما نمی‌پذیرد.

دیدگاه (0)

بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

لطفا برای ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید

Close